Mustang, 'Izgubljeno kraljevstvo Tibeta' [slike]

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Fotoreporter Darren Ornitz putovao je prošle godine u Mustang, Nepal, poznat kao "Izgubljeno kraljevstvo Tibeta."

Smješten u najvećem planinskom lancu svijeta i južno od tibetanske autonomne regije, Mustang je jedno od posljednjih mjesta na svijetu gdje tradicionalna tibetanska kultura ostaje netaknuta. Međutim, zbog sve većeg prisustva Kine u regionu i njihove izgradnje ceste koja povezuje Donji Mustang sa gradom Lo Manthang, u blizini tibetanske granice, ovaj je status ugrožen. Izgleda da su meštani Mustanga izmešani. Neki pozdravljaju put, jer omogućava priliv jeftinije robe, ali mnogi se boje erozije tradicionalnog načina života.

Oni koji traže avanturu i rijetko međukulturalno iskustvo mogu platiti veliku naknadu od 500 USD po osobi i unajmiti vodiča za planinarenje drevnim selima Mustang, bilo konjem ili pješice.

Leteći unutra

Kao i većina Mustang planinara, i ja sam započeo svoje putovanje dvadesetak minuta leta od grada Pokhare do gradića Jomsom u donjem Mustangu, koji služi kao ulazno mjesto posjetiteljima. Nakon nekoliko sati zastoja, požurili smo na pistu i u avion da poletimo prije nego što su se vjetrovi vratili. Letovi se često otkazuju, ponekad i danima, zbog vetra i slabe vidljivosti. Izlazeći iz oblaka ubrzo nakon polijetanja do plavog neba i najviših planina na svijetu je i ponizno i ​​uzbudljivo.

Usamljena stupa

Na ovoj fotografiji vidi se stupa duž puta koji vodi duboko u Mustang, a himalajske planine se pružaju u pozadini. Vjerovatno jedna od veličanstvenijih znamenitosti koju sam uspio zarobiti iz čitavog treka. To je jedno od rijetkih preostalih mjesta na Zemlji u kojem se zapravo osjećate kao da ste usred ničega. Jer jesi.

Zgrada puta

Fotografirao sam djecu koja sam naišla i koji su radili na putu koji će donji Mustang povezati sve do Gornjeg Mustanga u Kinu. Mnogo starijih ljudi s kojima sam razgovarao činilo se da su veoma zabrinuti zbog puta i pristupa koji će omogućiti da modernost teče kroz Mustang. Mlađa generacija, međutim, uhvaćena je između želja da budu dio modernizirajućeg svijeta i sačuvaju svoje tibetanske tradicije.

Lokalni prevoz

Prošli smo puno domaćih ljudi na ponijima, zbog čega sam razmišljao o svim ljudima koji su jahali ovim planinama hiljadama godina. Poniji su zvonili pa ste ih mogli čuti kako se približavaju. Za ovu posebnu fotografiju vidio sam savršenu priliku da uokvire jahače dok su se približavali zavoju u stazi sa himalajskim planinama u pozadini.

Pećina Guru Rinpoche

Kao meditator bila mi je zaista posebna prilika da posjetim pećinu Guru Rinpoche koja je bila udaljena nekoliko dana od početka treknja duboko u planine i daleko od bilo kojeg sela. Guru Rinpoche, "Lotus rođen", proveo je tri godine u privatnom povlačenju ovdje na svom putovanju iz Indije, kako bi uveo budizam u Tibet, Butan i ostale susjedne zemlje u 8. vijeku nove ere. Njegovateljica, viđena na ovoj fotografiji, uopšte nije mogla komunicirati sa mnom, ali imao je neodoljiv osećaj čistoće, smirenosti i ljubaznosti. Možda nikoga nije video možda nekoliko meseci.

Mala perle

Dok sam bio u pećini Guru Rinpoche, dao sam negovatelju nekoliko zrnca koje sam imao, za koje je on izuzetno cenio. Veoma je rado pozirao i za neke portrete. Ovo je jedan od mojih najdražih snimaka, bogata plava boja kontrasta njegovih istrošenih i kredenih ruku.

Syangboche

Majka i njena kćer poziraju u njihovoj kući (koja je takođe gostionica i restoran) u selu Syangboche. Hrana uz trek obično je uključivala jela poput pržene riže, rezanci, palačinke, jaja, i naravno popularnije lokalno jelo dhal bhat tarkari, koja se sastoji od riže, uširanog povrća i supe od leće.

Na nadmorskoj visini

Nakon pješačenja skoro 20 km strmim terenom, Syangboche je bio vrlo dobrodošao prizor. Prije sam doživio planinarenje na visini kada sam sažeo Kilimandžaro, ali u Mustangu, sa nadmorskim visinama do 15.000 stopa, to je definitivno bilo novo i izazovno iskustvo. Često sam morao da zastanem da bih udahnuo stazu.

Blizanci

Na svim mojim putovanjima jedna dosljednost u kojoj uživam su djeca i njihova spremnost da se angažuju uz moj fotoaparat. Ti su blizanci bili posebno znatiželjni i neprestano su me pitali da snimim sve više njih. Njihovi crveni obrazi spaljeni vjetrom bili su znak uvjeta u kojima žive na Himalaji.

Za zelenije pašnjake

Naišao sam na ovog krda tik izvan sela Ghilinga. Najvjerovatnije je danima ili možda sedmicama krenuo u planine kako bi ispao koze. Nije obraćao mnogo pažnje na mene i sigurno mi nije smetalo što ga fotografiram.

Manastir Choling

Ulazeći u manastir Choling, primetio sam ovaj oblik srca bačen na zid iz svetlosti koja filtrira.

Yam bhadur

Možda najznačajnija stvar koju sam vidio tokom čitavog puta je bila mogućnost ljudi da uzgajaju hranu u izuzetno sušnim uvjetima. Mustang ne dobiva indijsku monsunsku kišu kakvu čini veći dio Nepala, pa su ljudi osmislili mrežu kanala za navodnjavanje koji hvataju vodu iz topljenog planinskog snijega. Taj čovjek je upravo izabrao yam bhadur, obično uzgajano povrće u Mustangu, i pripremalo ga na prodaju. Dva kilograma se prodaje za oko 50 centi.

Drevne špilje pećine

Stotine ovakvih pećina nalaze se u regiji, sagrađene prije više hiljada godina. Na ovoj konkretnoj fotografiji pećine su lako dostupne, ali mnoge su na pola puta visoke litice. Pomislio sam na lutajuće joge koji su godinama dolazili u njihov dom i pitao se kako se uspijevaju spustiti do litica i u njih. Tek nedavno, istraživači su krenuli iskopati neke visoke pećine, a pronađeni su mnogi dobro očuvani drevni artefakti.

Zabava

Upoznao sam Sangpo Gurung (7. razred) i njegovog prijatelja Binoda Tamanga (10. razred) u manastirskoj školi Nyiphuk Namdrol Norbuling. Mnogo monaha je napustilo Mustang da živi moderniji i, kako percipiraju, povoljan život u mjestima poput Katmandua. Oba su dječaka bili vrlo dobrodošli iako su bili uronjeni u stari tibetanski film koji su gledali na statičkoj televiziji.

Molitva

Provodio sam dosta vremena šetajući ulicama Lo Manthang-a i bilo je vrlo jasno koliko su ljudi posvećeni njihovoj budističkoj praksi. Fotografisanje je bilo teško u Lo Manthangu, jer ljudi većinom nisu baš željeli da su snimljene njihove fotografije, što sam, naravno, poštovao. Dok sam se jednog popodneva vraćao u gostionicu na večeru, zarobio sam snimak žene koja se moli.

Posle manastira

Posljednjeg dana u Lo Manthangu, grupa žena zajedno je izašla iz manastira i ja sam pojurila da izađem pred njih kako bih ih snimila. Mnogo njih se može vidjeti kako drže svoje mališe kako bi recitovali mantre.

Noćno nebo

Posljednje noći u Lo Manthangu popeo sam se na krov gostionice u kojoj smo boravili. Kad sam podigao pogled, ovo sam vidio. Vidio sam nebo osvijetljeno hiljadama zvijezda na mjestima poput Grenlanda i sjeverne Kanade, ali nikad nije nebo bilo impresivno kao ovdje. Proveo sam sat vremena ili tako snimanje dugih ekspozicija stativom.

Nevolje s kozama

Taj momak u izušenoj vunenoj jakni i crnim nijansama bio je pogled. Imao je problema da svoje koze dovede na pašnjak. Tokom jednog pokušaja, svi su trčali oko njega i završili uglavljeni na ovoj stazi. Uz pomoć nekolicine drugih ljudi, na kraju ih je uspio sve srediti. Ulice Lo Manthang-a uvijek su bile prepune koza i ponija.

Monah

Kunga Sangpo, monah iz manastira Choling, bio je ljubazan da me pusti u njegov prostor za vežbanje. Bio je vrlo nestrpljiv da sa mnom razmijeni e-poštu i zatražio je da se sastanemo u Katmanduu za nekoliko tjedana. Većina ljudi u Mustangu odlazi tokom oštrih zimskih mjeseci i živi u drugim gradovima širom Nepala.

Prema Tibetu

Nakon svih pješačkih pješačenja, napokon sam mogao istražiti ponija u jedan dan koji sam imao u Lo Manthangu. Uzeo sam ponija prema sjeveru i na ovoj fotografiji možete vidjeti lokalnog radnika koji pokazuje granicu sa Tibetom. Nažalost nisam uspio doći do granice, ali rečeno mi je da je čuva kineska vojna baza.

Šta ste pomislili o ovoj priči?