Razno

Život na tibetanskoj granici [slike]

Nepristupačnost, i geografska i politička, sprečava mnoge putnike u posjetu Tibetu. Oni koji uspeju da se prebace na „krov sveta“, „treći pol“, platiće iskustvo: Između prevoza, smeštaja, hrane i ogromne dozvole koju Kina naplaćuje, oko 500 američkih dolara približno je kao budžet kao što možete dobiti za sedmicu u regiji.

Nedavno sam putovao u Kinu, a Tibet mi je uvijek padao na pamet. Nemajući toliko novca za trošenje, pitao sam se: Da li je zaista potrebno sve to platiti za pristup tibetanskoj kulturi? Odgovor je ne, jer mnogi gradovi na granici s Tibetskom autonomnom regijom zadržavaju snažan tibetanski identitet. Gotovo 90% populacije u tim pograničnim gradovima je tibetansko. Na ovom putovanju odlučio sam posjetiti Shangri-La (provincija Yunnan), Daocheng, Litang, Ganzi i Tagong (provincija Sichuan).

Za one koji žele oponašati ovaj plan, odvojite najmanje dvije sedmice da to učine - uslovi na putu su loši i putovanje se ne može obaviti u žurbi. Zauzvrat, dobit ćete čvrst uvod u tibetanski svakodnevni život i društvene običaje, tibetanski budizam i jedan od najintenzivnijih pejzaža na Zemlji.

Izvan Shangri-La

Na selu, izvan Šanri-La, našao sam ženu koja sakuplja gnoj kako bi je koristila kao gnojivo za svoje usjeve.

Ganden Thubchen Choekhorling

U manastiru Gaeken Thubchen Choekhorling u Litangu, monah ulazi u zadnja vrata hrama kako bi se pomolio. Manastir se vidi izdaleka, zbog živopisnih zidova. Treći dalajlama, Sonam Gyatso, osnovao ga je 1580. godine.

Bez oblaka

U području izuzetno promjenljivog vremena, neki će vam se dan opsjednuti snijeg ili tuča, a sljedeći bi mogao biti bez oblaka i toplo. Tagong je gotovo nedelju dana bio natopljen kišom. Kad se napokon pokvarilo vrijeme, naletio sam na ovog monaha na njegovom putu do rijeke.

The kora

Našao sam ženu koja izvodi kora (vrsta meditacije u tibetanskoj budističkoj tradiciji koja uključuje obilazeći hramove, manastire ili druga mjesta) u manastiru Gaeken Thubchen Choekhorling.

Šetajući sa majkom

Tibetanska deca obično idu sa porodicama da to urade kora. Ovo je dijete sa majkom šetalo oko manastira Gaeken Thubchen Choekhorling. Nosi tipičnu tibetansku jaknu.

Lekcije

Manastir Ganzi dom je s više od 600 monaha, s mnogim učionicama u kojima mladi monasi dobivaju poduke. Oni moraju upamtiti molitve i vjerske pjesme, i ponavljati ih iznova i iznova. Ovaj mladi monah pisao je jedan od svojih predavanja pred svojim učiteljem, koji je provjeravao knjigu učenika da vidi je li molitva pravilno napisana. Iz mladolikog izraza, mislim da nije dobro postupio, i dok je ponavljao molitve više puta je zaboravio riječi.

Manastir Litang

Hteo sam da uočim ljepotu unutrašnjosti manastira Litang sa monahom u njemu za kontekst, pa sam čekao sat vremena dok jedan nije prešao okvir.

Cirkamamulacija

Više cirkumbulacije. Koliko puta trebate hodati po nekom mjestu u molitvi (uvijek u smjeru kazaljke na satu) ovisi o tome što tražite.

Litang

Litang je grad u zapadnom Sečuanu. Sjedi gotovo u cijelosti iznad 4.000 m, 350 metara više od Lhase. Treći dalajlama, Sonam Gyatso, prvobitno je sagradio manastir Litang Chode 1580. Većina ljudi u ovom gradu su Tibetanci, što ga čini jednim od najboljih mjesta za doživljavanje tibetanske kulture. Pronašao sam ovog monaha kako hoda iza manastira, u kojem se nalazi većina monaških kuća.

Čekaju

Daocheng se nalazi na nadmorskoj visini od 3.750m. Mnogi putnici ovdje se zaustavljaju na noć prije nego što nastave do Litanga. Grad nije mnogo za gledati, ali okolno okruženje je prekrasno, s puno mogućnosti za planinarenje i mogućnosti za posjetiti mala sela. U blizini hrama u jednom od tih sela, našao sam ovu mladu djevojku koja je čekala da mama završi s molitvom.

Molitveni kotači

Stara tibetanska žena kruži hramom u molitvi i okreće svoje kotače za molitvu, cilindri napravljeni od pozlaćene bronce. Slični kotači proizvedeni su već stoljećima u širokom rasponu veličina i stilova. Na vanjskoj strani svakog cilindra nalaze se natpisi i budistički simboli. Tradicionalna praksa molitvenog koluta je da se okreće u smjeru kazaljke na satu, istovremeno recitirajući mantru Om Mani Padme Hum.

Tri mlada monaha

Ispred manastira Litang Chode, igrala su se ova tri mlada monaha, trčeći tu i tamo. Dok sam sjedila i čekala pravi trenutak da ih fotografiram, njihov učitelj došao je da im kaže da uđu u hram. Sastav je došao na vrijeme upravo na vrijeme.

Planinarenje

Planine okružuju Daocheng. Dok sam pješačio po jednom od njih, došao sam do malog sela gdje sam našao mamu i njenu kćer kako sjede među nekim stijenama. Dok sam se približavao s kamerom, djevojka je pobjegla, a mama ju je pokušala vratiti da se vrati. Jednom kad je bila uvjerena da nisam prijetnja, ja sam je slikao. Ona i njena mama prilično su se nasmijale kad sam im pokazao snimak na mojoj kameri.

Odmor

Uobičajeno je naći obitelji koje se odmaraju i čekaju na putu da čovjek iz kuće prestane raditi u poljima. Dok sam prolazio ovom porodicom, pozvali su me i natjerali me da sjednem pored njih. Snimio sam nekoliko slika od njih i malo se odmarao pre nego što nastavim dalje.

Pogledajte video: We Go On sa prevodom 2016 (Novembar 2020).