Zanimljivo

Živite sa Alohom

Ulazak u mesto

Tutu Janet, voljeni igrač ukulele i stariji igrač u Turtle Bayu. Uživajte u slušanju dok čitate.

Vožnja autocestom H2 preko Oahua - prazno u 23 sata - Imao sam iznenadnu spoznaju da je prvi put stići noću na Havaje kao dar.

Kao putnici postali smo uslovljeni Instagramima, filtriranim slikama mesta. Bolje je za početak vidjeti samo tamne obrise planina i prolazne bljeskove prometnih znakova. Bolje da se spustite kroz prozore i uzmete ovaj novi zrak - tropski i topli, ali lagani, a ne mutni - zrak ogromnog otvorenog pacifičkog prostora. Bolje da skenirate lokalni radio - neku otpuštenu gitaru, reggae na Da Paina, elektronsku muziku na KUTH - sve će vas to pretvoriti u neobično smireno budnost, pojačana razina uočavanja, podsjetnik da ulazak u mjesto - možda najvažniji trenutak putovanja - ne bi trebao biti putovanje u glavu ili igranje očekivanja, već prije svega tjelesni čin.

Došao bih u Oahu da surfam. Da se dešifruje, ako je moguće, nešto od onoga što je značilo surfati ovdje. Da budem iskren, pomalo me zastrašio Havaji. Tokom godina čuo sam ili čitao priče drugih surfera o lokalizmu, nasilju, ljudima koji su se "lizali".

To nije kao da sam pomislio da ću me udariti po dupetu negde. Ali postojala je neka suptilnija anksioznost, možda samo stvarnost biti drugi haole stižući na otoke sa planom, koji me je čuvao. I možda je baš zbog toga dolazak noću, spajanje sada na praznu autocestu Kamehameha, bilo tako razoružavajuće. Ako vas je surfanje bilo čemu naučilo, samo je čitanje i prilagođavanje uvjetima kakvi jesu. Biti prisutan. Prevladavanje nad sobom.

Izvorni ambasador Alohe, vojvoda Kahanamoku.

Surfanje su diljem Polinezije primijetili mornari iz 18. vijeka, ali Oahu je bio most između tih drevnih surfera i modernog surfanja širom svijeta.

Kada su rana 1900-ta izgrađena prva odmarališta na Waikikiju, grupa lokalnih "dečaka na plaži" počela je uvoditi surfanje posetiocima. Jedan od pionira, napola Havajec, polu-Irac George Freeth, uzeo je Jack London surfajući 1907. godine, što je dovelo do priče o surfanju od najpoznatijeg svjetskog autora u to vrijeme. Freeth bi se kasnije preselio na kopno, postajući prvi službeni spasilac u SAD-u i prvi surfer u Južnoj Kaliforniji.

Još jedan pionir, domaći havajski vojvoda Kahanamoku, pojavio se kao šampion olimpijski plivač i pomogao je popularizirati surfanje uključivanjem sporta u njegove izložbe plivanja širom svijeta.

Malo je drugih sportova (ako ste čak i pomislili da surfate kao sport) imao geografski epicentar poput Oahu-ove Severne obale. Surfovanje čudom od 7 milja, Severna obala je niz uvala, punktova, plaža i uvala na kojima su najpoznatija svetska mesta za surfanje - Waimea, zalazak sunca, cevovod, van zida - bila postavljena gotovo nemoguće jedna za drugom.

To je mjesto Vans trostruke krune surfanja, ekvivalent Svjetskom kupu surfanja, koji se postavljao ove sedmice i donio bi desetine miliona dolara prihoda. Tamo su superzvijezde poput Kelly Slater, i svaka marka, od Vans-a do Volcoma, Rip Curla do Red Bula, Billabong-a do Quiksilver-a (kompanije čiji bi ukupni prihod za 2013. godinu bio u desetinama milijardi) imale kuće.

Pa ipak, ulazeći na Sjevernu obalu prvi put, nisam mogao da ne pomislim, gdje su svi bili? Gde su bili svi automobili? Osim jednog, sporog pikapa i gomile skutera u blizini Wahiawa, nikoga nisam vidio od spuštanja s H2.

Nakon prolaska malog ulaza - nježnog pucanja obale koji se probijao kroz ljuljave bazaltne prste - i zatim oštro zarezanu dolinu rijeke Waimee, imao sam snažnu želju da samo negdje parkiram i plivam. Upaljen je znak za park Ehukai Beach, a ja sam ušao, uhvatio se za surfarska stabla i prošetao pored stalka stabala od željeznog drveta do okeana.

Plaža se strmo spuštala do mora koje je bilo poput ogledala, gotovo mrtvog mira. A ipak naizgled odmah s obale bio je greben koji je niotkuda podigao mali, ali snažni val, bacajući se na mjesečini. Surfirao sam i istraživao različite plaže u Americi desetak decenija, ali nikad nisam video takvu pauzu. Neko sam vrijeme sjedio u krupnom pijesku i samo promatrao.

Kasnije, hodajući natrag do automobila, skrenuvši pogled s plaže, prvi put sam iznenada primijetio: Oko mjeseca je bio ogroman mliječni oreol. Ne prepoznajući ime Ehukai, nisam ni shvatila sljedećeg dana da je to Pipeline.

Turtle Bay

Sljedećeg jutra bilo je malo kompleta visokog struka koji su činili čistim i staklastim kraj mjesta u uvali Turtle. Najveći su bili oko prsa i probili se gotovo stotinu metara. Na toliko svjetskih mjesta ovo bi bili gotovo epski uslovi za vožnju po brodu i prepuno surf mjesto, ali prema standardima North Shore-a gotovo je bilo ravno i nitko drugi nije bio van, osim lokalnih Scotty Clelland i mene.

Više od svega toga, činilo mi se kao da je okean ljubazan, pozvavši me napolje laganim veslom, omogućujući mi da sjednem u najdublji dio odmora, ne brinući o velikom setu koji će me odvesti na greben. Bila je to smirenost koja je zavarala ogromnu snagu koju smo gotovo uvijek našli ovdje u ovo doba godine.

"Okean je u miru", rekla je Michelle Estioko kad sam to jutro prvi put provjerio. Spustila je pogled na sekundu, a zatim rekla: „Pre samo nedelju dana ovde je bilo ogromnih oteklina. Bilo je 25 stopa, a jedan od naših prijatelja se izgubio. "

„Bio je dobar prijatelj. Teško je “, rekla mi je Scotty dok smo sjedili u redu. „Još uvek mu nedostaje. Sigurno je udario glavom o greben, ili je puknuo bubnjić i izgubio smisao za smjer jer su ga zadnji put vidjeli stopala iznad vode, a on je plivao. Nije nosio udarni prsluk. U tome je stvar: prsluk neka brzo dođe do površine. U velikom nagonu, ponekad je jedini način da se popnete na površinu popeti se na povodac, a pukotina mu se slomila. "

Surfer je bio Kirk Passmore, koji je nestao u "Outside Alligators" 13. novembra 2013. To je bilo isto mjesto na kojem se 1997. utopio drugi voljeni lokalni surfer, Todd Chesser. Passmoreova smrt promijenila je pitanja o opremi, sigurnosnim praksama i mobilizirala se surf zajednicu za velike valove, koja je imala trening / dan vježbanja spašavanja samo nekoliko stotina metara od mjesta gdje smo sjedili u točki. Scotty i ja promatrali smo ih kako se okreću na jetkijima, koji su obilazili džinovsku dasku na naduvavanje na dasci, poznatu kao SupSquatch.

"Hej, ovo je dobro", povikao je Scotty. „Teška vesla!“

Spasioci Waimea Baya Paul Smith i Luiz Cesar Mendonça sretni su zbog ravnog dana i bez opasnosti. Kad se snažni nabreknu, ovi ljudi riskiraju živote spašavajući ljude.

Nisam navikao surfati dugim pločama i sjeo sam predaleko, olovljujući se na prvom talasu na koji sam krenuo. Moj čitav ritam surfanja - formiran uglavnom iz neposrednih preloma na plaži gde se tek borite da veslate, boreći se da uhvatite ostatke vožnje - ovde se nije uskladio. Ali uz svu blagodatnu situaciju, Scotty je bio ozbiljan, kritizirao je moj stil, gurajući me da jače vesnem, sagnem leđa više pri polijetanju, više se usredotočim kada sam ustao, prokleto siguran da ulovim i vozim valove.

Nakon što sam se malo prilagodio, uhvatio sam svojih prvih par vožnji, a zatim i treću koja je bila dovoljno dugačka da osjetim neki tok, pumpajući dasku gore-dolje po valovitom licu i zaradim shaka od Scottyja kada sam veslao natrag kroz postava.

Scotty je odrastao u Jacksonvilleu, ali kao sin na Istočnoj obali surfajući legendom i slavnim domom Bruceom Clellandom, veći dio svog vremena proveo je putujući Havajima i preselio se ovdje trajno 2000. Govorio je o snažnoj opoziciji u zajednici ( decenijama je moto bio „Zadrži zemlju, zemlju“) razvoju zemljišta. Trenutno je Turtle Bay bio usamljeno odmaralište.

Kao i uvijek, pitanje se vratilo oko toga da li mogu zaraditi za život. "Definitivno je naći posao najteži dio života na sjevernoj obali", rekla je Scotty. Kao instruktor surfanja u Turtle Bayu, suočio se s istom zagonetkom turističkih ekonomija u cijelom svijetu: Turizam bi mogao pružiti posao, ali ako dovede do prekomjernog razvoja ili pretrpanosti, ispuhao bi vrlo dobro mjesto koje volite. "Kako možete platiti cenu na ovome?" - rekao je Scotty, kružeći rukom da ukaže na prazan zaljev.

Valovi su počeli puhati kad se plima ponovo napunila, i čekali smo posljednji set. Razgovarali smo malo više o rizicima i tome kako u konačnici nema garancija. "Ovde ljudi umiru svake godine", rekla je Scotty. „Pogodili su greben. Napadaju ih morski psi i utapaju se u velikom surfanju. Ali mogli biste biti sami van i imati napadaj. Svaki put kada krenete u vodu to predstavlja rizik. "

To sam shvatio odrastajući kao kajakaški veslač u reke Južne Appalachije. Biti na vodi dao vam je nove oči da vidite svijet, poglede na mjesto koje drugačije ne biste mogli, poput spuštanja u kanjon kutije ili lansiranja s ruba padova. Omogutio vam je da osjetite tok. Ali što se tiče surfanja, ponekad je razlika između drugog dobrog i najgoreg dana bila samo pitanje nekoliko centimetara, pola sekunde.

Tamna strana

Eddie Aikau
Eddie Aikau bio je legendarni havajski vodenjak, koji je postao prvi spasilac Waimea Baya i spasio stotine ljudi. Izgubio se na moru 1978. godine, nakon što je pokušao veslati za pomoć iz prevrnutog kanu-outrigera. U njegovu čast, postoji pozivni događaj za surfanje velikim talasima poznat kao Eddie koji se odvija samo kada je naduvan veći od 20 metara Havaja.

Te noći sam otišao u Surfer, bar povezan sa Surfer magazin i vrsta mjesta za druženje i izvođenje de facto mjesta za surfere i muzičare North Shore. Šestostruka pobjednica Vans-ovog trostrukog kruna, Sunny Garcia, bila je na maloj pozornici „pričajuće priče“ - kreolski izraz za ležerni razgovor - sa Jodi Wilmott, dugogodišnjim direktorom komunikacija za velike događaje u oceanskom sportu poput Triple Crown-a.

Sunny je stigla kasno, ispričavajući se i šalivši se sa gomilom da je morao kupovati cipele za svog unuka. Sunny je nedavno pozvana da učestvuje u ovogodišnjem „Eddieju“, verovatno najvećoj časti koju surfer može da dobije. Spomenuo je koliko je volio surfati po ogromnoj Waimei, i bio je počastvovan i zapanjen pozivnicom.

No ipak je te večeri bila okružujuća teška vibra. Svakodnevni trening za spas i nedavna smrt Kirka Passmora bili su u glavama ljudi. Jodi je govorila o tome kako je presretna što će sljedeća generacija vođa poput Johna Johna Florencea vidjeti kako treniraju. No, iako se činilo da Sunny to ceni, priznao je da je bio iz stare škole, govoreći "sa [mlaznim skijama u vodi, to vam daje lažni osjećaj sigurnosti", te da su ljudi zbog toga vjerovatno preuzeli nepotrebne rizike.

Bila je tu i nedavna smrt legende surfa Buttonsa Kaluhiokalanija, koji je umro od raka u dobi od 55 godina samo nekoliko sedmica prije nestanka Kirka Passmorea.

Buttons je bio poznat po svojim moćnim zavojima koji se zakopavaju u željeznici, stilu koji je (zajedno sa svojim suvremenicima Larryjem Bertlemannom i Markom Liddelom) direktno nadahnuo kalifornijske Z-dečke Jaya Adams-a i Tonyja Alvu na radikalni pristup zasnovan na skejtbordu u sredini. -1970s. Ovaj stil je u osnovi stvorio jahanje na bazenu, trikove sa usnama, zračenje i čitav napredak modernog skejtborda. Iako je lokalni heroj, uprkos tome što je utjecao na bezbroj surfera i skejdera, Buttons je ovisio o drogama više od dvije decenije.

I upravo je ta tema - droga i mračna strana "surfanja" za surfanje - nastavila da se kreće kroz razgovor. „Moje godine na turneji“, rekla je Sunny, „Popila sam puno droga… Bila sam mlada i glupa.“ Deo toga je, objasnio je, činjenica da se toliko mlade dece putuje, zabavljajući se zajedno. Ali postojala je i jedna neobična dinamika - turneja je bila „gantalno mesto jer tamo imate sve svoje prijatelje, ali na kraju dana su takođe i vaši konkurenti.“

Sunny je bio vidno bolan kada je spomenuo svog dugogodišnjeg prijatelja Andyja Ironsa, koji je umro od prekomjerne doze droge 2010. Uz Kelly Slejter, Andy Irons bio je najbolji konkurentski surfer posljednje decenije, osvojivši tri svjetske titule i Vans Triple Crown četiri puta.

Priča o završetku ipak se završila svjetlije. Sunny se tokom svojih godina borio sa drogom, kao i zatvorom 2006. godine zbog utaje poreza, a izašao je i sa druge strane, uz napomenu da mu je čak i odlazak u zatvor pomogao da bolje shvati ko je. I nakon što je proveo čitav život „pokušavajući da se izvuče“, vratio se u svoju kuću iz detinjstva na Zapadnoj strani Oahua, pomažući trenerima i odgajajući mlade surfere. Nakon decenija takmičenja, on je samo "uživao u životu sada."

Aloha je stvarna.

Sunny je zauzeo njegovo mjesto mentora, svojevrsnog ambasadora Alohe za nove generacije, uklopio se u dugu rodu havajskih vodenjaka i vodenica koji se vraćaju Dukeu, au novije vrijeme Eddieja Aikaua, Gerryja Lopeza i drugih čije veze imaju voda je bila toliko čista i nadahnjujuća da su postali učitelji i čuvari drugima.

Tako sam se osjećao krajnje poniženo (i pomalo nervozno) kada sam, par dana kasnije, morao da upoznam Quiksilverovog ambasadora u Alohi, Džordža Kama. George je bio u ranim pedesetima i imao je bujan, topao manir, smiješeći se kao da ste jedan od njegovih davno izgubljenih rođaka.

Legenda surfanja Gerry Lopez (L) sa Georgeom Kamom nakon trke Molokai.

"Samo mi recite kako se osećate radeći danas", rekao sam. "Ja sam za sve."

„Prvo što trebamo uraditi je da vas obučemo“, rekao je, smijući se mojim, istrošenim farbama od Hurleyja. "Ne možemo učiniti da tako izgledate."

Rekao je da misli da ćemo se najbolje zabaviti na veslanju, a nakon što me je poklonio s novim kovčezima i gipkom, krenuli smo prema Diamond Headu. George mi je pričao o ranim danima učenja kako veslati na stand-up daskama surfuje legenda i inovator modernog vožnje u cijevima, Gerry Lopez. U ranim danima su mnogo padali, objasnio je. Bio je to potpuno nov način biti na vodi. „Gerry mi je jednom rekao,„ moraš sebi dozvoliti da propadne sloboda “, rekao je George.

Parkirali smo u stambenoj zgradi u blizini Kanu kluba Outrigger. Bio je to garažni prostor prepun zupčanika koji sam nazvao "škrinjom sa blagom" - hrpe stolica za postolje, vesla, peraje. "Ovo su Gerry-ove ploče", nasmiješio se George. "Imaju njegovu mana."

Od dolaska u Waikiki bio sam fasciniran ovom plažom - bukvalno, najepičnijim okruženjem za zamisliti da budem u vodi. Tamo je bila gužva, ali s desecima različitih grebena koji su se protezali od obale bilo je dosta valova koji su mogli obilaziti.

Pitala sam se kako ću, nikad prije nego što sam veslala za stand-up dasku, ali nakon samo nekoliko udaraca, pronašla sam udoban stav i ritam i pratila Georga kroz kanal. Na dnu se moglo vidjeti bistro, vodeni tirkiz nad pijeskom i tamnije nad kopitima grebena. Tu i tamo su ribe svjetlucale i klizile kroz vodu. Kako smo dalje izlazili, ukazao sam na naduvavanje. "Uhvatićemo neke talase", rekao je George.

Postrojili su se za svojih prvih nekoliko talasa, ali bilo smo veslajući na tvrdo i pali ili se nismo dovoljno rano angažirali i nisam ih mogla uhvatiti. Uopće nisam htio da izgledam kao kook ispred Georgea, što me, čini se, čini kao kook.

Nakon nekog vremena sreli smo se s Georgeovim bratom Kentom koji je veslao na sljedećem odmoru. Kent je pokazao na dio grebena koji sam izbjegavao i rekao mi da se postrojim desno preko njega.

„Ok, evo kompleta; ovo je tvoj val. Počnite veslanje, ali veslanje jednostavno, samo usporite brzinu i polako klizite “, rekao je Kent. Slijedio sam točno ono što je rekao i kako je val došao, osjetio sam kako se moja velika ploča počinje gibati, noseći me naprijed niz lice. Bila je to kratka vožnja, ali podvlačim unazad, pogled na njihovim licima bio je kao da sam upravo uhvatio ogromnu bombu na Pipeu.

U narednih par sati uhvatio sam više talasa. Uz svu zabavu koju smo imali i prividni spokoj dana, George je u jednom trenutku pao na val nad plitkim grebenom i prerezao stražnji dio ramena. Ipak, nikad se nije prestao smiješiti.

Na povratku George pričao je o duhu Alohe ponavljajući frazu Aloha aku, aloha mai, malama aku, malama mai. Shvatila sam da znači „voljeti i primati ljubav, brigu i o njoj biti stalo“.

"Na Havajima kažemo da se život ne odvija sa vama, on se događa za vas", rekao je. „Lako je imati Alohu kada su stvari dobre, ali kada nešto pođe po zlu? Tada zaista morate dati Alohu. To nije samo kada ste na Havajima; morate ga ponijeti sa sobom kamo god krenete. “

Autor, danima lovio. Slika George Kam.

George me pozvao da ponovo veslamo s njima i tog dana - posljednjeg jutra mog putovanja - veslali smo po cijelom zalivu Mamala, naizgled praćeni morskim kornjačama i dupinima. U jednom trenutku svi smo samo sjedili na svojim daskama, odmarali se, samo uzimajući delfine. Oni su se bez napora mogli obraćati i obilaziti oko nas, ali bilo je gotovo kao da kruže oko nas, znatiželjni, komuniciraju na svoj način.

Objasnio sam Georgeu kako sam odrastao natopljen rijekama bijele vode u južnoj Appalachiji. Bilo je nemoguće ne razmišljati o njima kad sam u ruci imao veslo. Jednog proljeća dijete se u našoj posadi utopilo u našoj rodnoj rijeci Chattooga. Prošlo je nekako gotovo deceniju i pol. Koliko nas je još uvijek veslalo?

Izgledalo je malo što bih mogao konkretno zaključiti iz svog vremena u Oahuu. Sve se svelo na osjećaje. Budući da sam na vodi, osjetio sam se živahnijom od svega što sam ikad pronašao. Uvek je imao. Ali bilo je tamne strane. Voda je bilo najvjernije ogledalo. Nije bilo lažiranja, nema blefa. Točno je odražavalo vaše vještine, vaše strahove, vaše snage i slabosti, koliko ste obraćali pažnju. A za mnoge od nas to je postalo nešto posvećeno, beskrajni podsjetnik na druge dane, mjesta i ljude koji su prošli, ali taj je život i dalje trajao.

George mi se nasmiješio: „Moraš dobiti pijeska Davea. Morate zaroniti dolje i spustiti ga s dna. "

"Šta? Pijesak? "

"Ovde", nasmejao se Kent i pokazao dolje. "Ovde imam mesto."

Skinuo sam povodac i preplivao se. Nisam bio siguran što je to točno, ali pogled u Kentovim očima, u Georgeovim - bilo je to kao da smo troje djece na igralištu i to je sve što je bilo sada cijelom svijetu. Nije bilo načina da odustanem.

Počeo sam duboko udahnuti, dugo i sporo. George je objasnio kako Aloha sadrži riječ za dah. U danima od kada sam ga upoznala pokušala sam da dam više Alohe svima koje sam srela. Da budem potpuno prisutan u tome kako sam govorio i slušao. Kako sam disao. Mogla sam to osjetiti. Aloha je bila prava. Mogli biste ga proživjeti. To bih rekao ljudima kad sam se vratio.

Između mjesta na kojem su mi noge lepršale vidjela sam sve do dna; izgledao je dublje nego što sam ikada držao dah, možda 25 stopa.

Aloha aku, aloha mai. Spustio sam ruke, zaronio i krenuo.

Polazišta za planiranje vašeg putovanja:

Prenoćište
Sjeverna obala: Uvala Turtle
Južna obala: Outrigger Waikki

Aktivnosti
Helikopterske ture: Plavi havajski helikopteri
Ronjenje: Kompanija Honolulu Scuba

Ovaj post sponzorira Theamazing O'hana na posjeti Oahu.

Pogledajte video: Aloja Vera Prirodno Leči Iritiranu Sluzokožu Želuca (Novembar 2020).