Informacije

Bilješke iz noćnog vlaka

Baka me zvala noć prije nego što sam otišao.

"Molim vas, ne idite noćnim vozom", rekla je. Rekao sam joj da mogu.

Kasnije mi je poslala e-mail: „Ljubavi moja, znam da smo razgovarali o noćnom vozu. Ako znate, i znam da hoćete - jer žudite za avanturom, možda čak i više nego ja - uzmite moj savjet: Zaključajte svoj ruksak prema gore, držite pasoš u gaćama i, Carly, ne zaboravite da pogledate kroz prozor. "

Beč ➤ Rim

Prve četiri sata vlaka do Rima proveo sam sam u svom kauču, gledajući kroz prozor prema suncu nad austrijskim Alpama. Zadnji tjedan mog putovanja uhvatio sam se, pišući u smeđoj kožnoj bilježnici koju sam kupio od prodavca izvan Naschmarkta. Moja brava napuštena je negdje u hostelu kraj Ringstrassea, pa sam spavao na ruksaku, s putovnicom naslonjenom na hladan stomak.

Prije ponoći šetao sam bolnim, drhtavim nogama do automobila za ručavanje. Redovi puknutih kožnih kabina bili su prazni, pa sam u tišini pojeo hladni pladanj sira sa slanim indijskim indijskim umacima, sušenim marelicama i čašu pikado crnog vina.

Kad sam se vratio u kabinu, na krevetić nasuprot moga, čitajući na krevetu, sjedao je duguljasti dječak u nogometnom dresu, s vitkom, bademovom kosom. Vidio sam naslovnicu - Kerouac, naravno, na talijanskom.

"Ciao", rekoh, samozadovoljno se nasmešivši. „Ja studiram u Fierenzeu. Inoltre, piace Jack Kerouac. " Pocrvenila sam.

Dugo me šalio, zanemarujući moje nespretne gramatičke pogreške i beskrajne zahtjeve za rječnikom. "Dođi si kockice ...?"

Na kraju je moj ograničeni Italijan presušio, a vinska hrabrost je izblijedjela. Predstavljao sam umor, tiho zatvorio oči i glavom skrenuo prema zidu vlaka, neka se dečko iz Bolonje vrati svojoj knjizi.

Probudio sam se sa strepnjom zaustavljenog voza, dok je njegova zamamna ruka bila oslonjena na moju. Bio je stisnut, tako blizu da sam mogao da osjetim njegov dah na vrhu nosa.

"Ciao, bella", nasmiješio se i s tim otišao.

Split ➤ Budimpešta

Ramena su mi bila izgorjela, a obrazi su joj tjednima brujali na jakom hrvatskom suncu. Ostrvo sam skočio od zabave na Hvaru do čudnovatog Visa, od muzičkog festivala na plaži Zrće do surfanja u ultramaranskim vodama Bola. Leđa i srednji dio, zagrljeni mojim ruksakom od 62 L, bili su natopljeni solju od kilometražne šetnje do stanice. Otkopčavajući i odvajajući razne torbe i mokre kupaće kostime koji su visjeli na mom pakovanju, sjeo sam uz hladnoću cementnog zida i čekao da voz stigne.

Brzo sam pojela špinat i sir, brišući mast s filo tijesta na malom putničkom ručniku koji se pokazao mojim najcjenjenijim pratiteljem. Vlak do Budimpešte napokon je stigao, uglavnom na vrijeme. Polusrelo i zakopčano, brzo sam našao praznu kabinu da se nasloni na hladnom klima uređaju. Došlo bi satima za čitanje knjiga koje sam odložio, pisanje koje nisam uradio, pa sam na trenutak zatvorio oči dok su preostali putnici ušli u voz.

Odjednom su se staklena vrata mog pretinca otvorila za vriskove djevojaka u odrezanim kratkim hlačama i razne neonske stijene u obliku kroja.

"CARLY!" oni su zviždali u svojim lepršavim engleskim naglascima.

Bilo je očigledno da sam jedina mlada američka djevojka u stanici, nervozno postavljena za ulazak u noćni vlak.

Prije sam upoznao djevojke u hostelu na Hvaru, gdje smo našu malu spavaonicu pretvorili u dnevnu aplikaciju za razgovor za djevojke i šminku, kotrljajući se po podu s pijanim pričama o noćima provedenim u Carpe Diemu, zloglasnom klubu na plaži -minutni vodeni taksi od ostrva. Posudila sam im ispravljač kose, a oni su se smijali pričama eklektičnih muškaraca koje sam sreo da putuju same po istočnoj Evropi.

Te noći u vozu smo naslonili svoja sjedala dok se nisu pridružila, stvorivši masivan krevet na kojem ćemo se ispružiti, isprepletenih nogu. Čitamo Cosmo UK časopisi, jeli su čips s neobičnim ukusima poput koktela od škampi i curryja - naizgled vrlo popularnog u Britaniji - dizali Haribo bombone i Cadbury čokolade. Putnici koji su prolazili kroz peščano ružičastu plahtu koju smo objesili na vratima naše kabine kako bi pronašli staromodnu zabavu za spavanje u tijeku.

Mjesecima kasnije, kod kuće u New Yorku, dobio sam paket od djevojaka napunjenih čudnim čipsom i čokoladama: „Za vašu sljedeću zabavu u noćnom vlaku! Xx, vaše britanske devojke. "

Delhi ➤ Amritsar

Vlak iz Delhija do Amritsara bio je drugačiji; to je bila moja baka na koju me upozorila. Ljepljive mase njihale su se naprijed i naprijed na uskoj platformi, a piletina je žustro prelazila pruge vlaka. Stao sam u red za svoju kartu pored bika koji letargično čeka svog vlasnika, i sjeo u stanicu na podu, pored mlade obitelji koja jede samosas. Zanimali su me radoznali odmješani stanovi indijanskih muškaraca - bilo je očito da sam jedina mlada američka djevojka u stanici, nervozno postavljena za ulazak u noćni vlak.

Nasmiješila sam se majci porodice koja je sjedila kraj mene, i ona me pozvala prema njoj. Prebacio sam torbe, pozdravio. Zamahnula je glavom, nasmiješila se. Nije bilo govora o uzajamnom govoru, osim njezine ponude samosa od krumpira i zelenog graška, još uvijek tople. Prihvatio sam spremno. Bez upozorenja, rogovi su počeli da zvuče, prigušenim najavama. Haos dok su mase putnika čekale vani prema vlaku koji je stigao. Ugledao sam mladog Austrijanca koji je napredovao u autu, a kojeg sam vidio na liniji za kartu i podnio se iza njega, prateći ga do prve kabine na desnoj strani.

Sjeli smo i smješkali se jedno drugom, lagano laknuli da pronađemo jedno drugo. Ubrzo nakon toga otvorila su se vrata kabine i tri Sikha u turbanima su se tiho uvukla. Dok je voz napuštao stanicu, počeli su se međusobno pregovarati, ležerno, radoznalo bacajući pogled nas dvoje na drugi kraj kabine. Pojeli smo svoju večeru daal i chapatti, a Austrijanac je brzo zaspao. Jedan od trojice muškaraca posegnuo je u svojoj torbi, dok sam tražio nešto u svojoj da ostane zauzet. Iz dubine bočnog džepa oprezno je izvadio svježi špil karata, a Indijanci su počeli igrati.

Pogledavši gore, široko sam se osmehnula i oklevala pitala (nesigurna da li govore engleski, nesigurna da li žele da razgovaraju sa mnom): "Da li svi znate kako se igra džin?"

"Naravno!" smijali su se mom jasnom strepnju.

Sljedećih nekoliko sati proveli smo igrajući karte, u tom noćnom vlaku do Amritsara. Saznao sam da su vladini službenici u Pandžabu i da su na kartama bolji od mene. Govorili su mi o svetom Zlatnom hramu i njihovim porodicama u Delhiju. Svaki je bio znatiželjan što radim backpacking sam u Indiji, postavljao mi je pitanja sa skeptičnim oduševljenjem. Vožnja vlakom brzo je prošla i ubrzo smo se iskrcali u prigušenom svjetlu stanice Amritsar.

Sledećeg jutra, pri izlasku sunca, posetio sam Zlatni hram. Gledao sam kako sunce zalazi nad zgradu, reflektiranu u vodi ispod. Slušao sam sikhske napjeve i osjećao sam se zahvalno - za mog djeda kako me uči džin, za razgovor s djevojkama, za samose, za ljubav bez jezika, za hladne betonske zidove i naslanjane bikove, za priliku da vidim svijet i naučim njegovu raznolikost, i najviše od svega - za noćni voz.

Pogledajte video: Vlak u Sincu naletio na vodovodne cijevi (Januar 2021).