Otvoreno pismo za Dan oca

We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Mojem ocu, s neizmjernom zahvalnošću kako podržavate moja putovanja.

Tata,

Kad sam bila mala, nisam znala što želim biti ili raditi kad sam odrasla, ali znala sam da neću, ne mogu biti poput tebe. Vi sa svojim 70-satnim radnim satima vozite kamione i prijavljujete šefu da niste mogli izdržati. Bavite se svakim. Jednokrevetna Stvar sa "mašću za laktove", kad sam sve što sam željela bilo kliziti i pronaći lak, zabavan izlaz iz nekog projekta. Vaš odabrani stil života činio se kao pakao, a ja vas nisam razumio. Mogao sam se fokusirati samo na gromoglasne razlike koje su nas razdvojile.

Nedeljom ćete potrošiti svoje dragoceno malo slobodnog vremena na proveravanje National Geographic časopisi, putujući daleko i po sat vremena, pa makar samo u mislima. Razgovarali ste o dalekim zemljama sa uvjerenjem i strašću, kao da ste zapravo znali mjesta o kojima govorite. Bilo mi je bolno tužno, shvativši duboko u sebi da bez obzira koliko novca ste uspjeli uštedjeti, uvijek ćete popraviti septičku jamu ili kupiti nove skije. Nikada u milion godina ne biste je koristili da se ukrcate u avion da biste zapravo doživjeli one strane zemlje koje su vas tako privukle. Na drugačiji način smo se razlikovali - sve što ste radili bilo je u korist drugih. Već sam znao da sam mnogo sebičniji od toga. Znao sam kao odrasla osoba vjerovatnije reći pakao sa septičkom jamom i poletjeti prvim letom do mjesta koje nisam mogao proglasiti, a zbog toga sam se osjećao kao autsajder u našoj porodici.

Život pun mojih snova, koji slijede moje srce, moj je dar za vas.

Naši porodični odmori su me razljutili, a ja vam to nikad nisam rekla. Nisam htio još jednom jesti fudbal na ostrvu Mackinaw. Nisam htio stajati u trosatnim redovima na žaru sunca za vožnju do Cedar Pointa, iako sam logično shvatio da su to odmori koji su mogući, vremenski prihvatljivi, udobni i za novac , za našu porodicu u celini. Trebala sam biti zahvalna na ovim putovanjima, ali umjesto toga bila sam jako ljuta na tebe što nismo mogli zajedno pasati na pas u Sibiru. Ili provedite noć pod zvijezdama u Sahari. Ili popijte neki zanimljiv sok od vudua duboko u Amazoni. Krivio sam vaš posao s plavim ogrlicama i vaš stav u prvom redu za moju nesposobnost da putujem kako sam htio. Zaista, nisam ga shvatio. Tada nisam shvatio da bih sve što sam iskreno htio i zapravo izrazio, bez obzira koliko grandiozno bilo, sagnuo bi se unazad pokušavajući da se to dogodi.

Trebalo mi je dosta vremena da tata shvatim da iako nikad nisi bio van zemlje, svi ljudi su me učinili putnikom kakav sam danas. U srednjoj školi kad sam želio studenticu razmjene (mislim da sam je u to vrijeme želio gotovo poput kućnog ljubimca, ništa više od nečeg egzotičnog za igranje, da bih se odvratio od sebe), umjesto toga stvorili ste Sandru. Iskoristili ste svaku priliku da je upoznate, napravite hranu s njom, razgovarate, nasmijete se i komunicirate sa njenom porodicom kao da su naši davno izgubljeni prijatelji. Takvi ste se iskreno zainteresirali za upoznavanje njene kulture i vidio sam koliko ste duboko u mogućnosti da se povežete s njom. Prvi put sam sebi mogla priznati da ste me inspirirali. Imao si veštinu za koju sam znao da želim da naučim.

Znam da ste se tako nadali za mene, zlatni student vašeg Nacionalnog časnog društva, koji ste se prijavili za Akademiju ratnog zrakoplovstva. (Ja se još uvijek smijem smiješnosti ideje da me hipi tamo, leti avionom borbenih aviona. Wtf?) Jednog dana sam se iz škole vratio kući kako bih vam rekao da sam zvao Akademiju. Rekao sam im da, umesto da letim njihovim avionima, nameravam da se solo putujem, kampujući preko SAD-a. Umjesto da bijesam razočaranje u meni, za koje sam potpuno znao da je unutar raspona mogućih ishoda, odveli ste me u MC Sporting Roba da pogledam šatore. Ako bi ti kćerka rekla da se jebeš u kampu, od svega, onda, dovraga, ona bi to radila u najboljem šatoru koji si možeš priuštiti! Sad držim tu lekciju sa sobom i svojom djecom. Ako moja ćerka želi biti surfer, neka tako bude. Bez obzira da živimo usred Anda. Bez obzira na to, uzeću djevojku na dasci za surfanje, jer zahvaljujući tebi znam kako je divno imati potporu snova.

Kad sam shvatio da biti mama iz prigradskog fudbala nije za mene i kupio karte u jednom smjeru za mene i moju obitelj do Argentine (ne znajući španski, nikad nisam bio tamo i nisam imao plan), imali ste pravo biti lud. Vodio sam vaše voljene bake vrlo, vrlo daleko od vas, i zbog čega? Ćud? Ali sjećate li se onoga što ste mi rekli dok ste mi donosili prtljag do automobila, kad ste nas htjeli voziti na aerodrom? Zaustavili ste me u stubištu, sami poslednji trenuci. Ugušili ste se. Rekli ste jednu jednostavnu stvar pre nego što suze počele da padaju: „Radiš nešto za što nikad nisam imao muda.“ I nisam mogao zaustaviti suze većinu četvorosatne vožnje automobilom. Te me riječi vode danas. Odlučio sam se u tom trenutku da živim, sve lopte. Ne samo zbog mene, već i zbog tebe. Jer živio si cijeli život radeći ono što si smatrao da je najbolje da podržiš mene i ostatak porodice. To je najmanje što bih mogao zauzvrat. Život pun mojih snova, koji slijede moje srce, moj je dar za vas.

Uhvatio si me u srži. Imate lutanje duboko u sebi.

Ne bi moglo biti više od nedelju dana kasnije, kada sam ti prvi put skype otkrio iz Argentine, kad sam video da već kupuješ svoju omiljenu majicu Univerziteta u Mičigenu "Go Blue" za onu koja je umesto toga rekla "Vamos Azul!" Rekao sam ti koliko je bio glupan, ali zapravo sam ga volio. Znao sam da ga nosiš samo u nadi, nadajući se, da bi negdje Latino negdje prestao razgovarati s tobom, a ti bi dao priliku da im ispričaš sve o svojoj kćeri koja je živjela u Argentini. Vaš je ponos zagrijao moje srce i shvatila sam da smo, iako ste bili hiljadama kilometara daleko, zajedno u ovom potezu.

Nakon svih ovih godina, shvaćam da sam se, iako sam bio mlađi, htio usredotočiti na naše razlike, što se mene tiče. Imate lutanje duboko u sebi. Osjetite magnetsku privlačnost prema egzotičnosti, prema nepoznatom. Imate putnički duh. Kad sam se morao vratiti u SAD kako bih prošao svoj ružni razvod, poklonio si me od svih naoko nasumičnih stvari, predavanja grčkog kuvanja da bih me razveselio. Bilo je savršeno. Intuitivno ste shvatili da će se moj svijet osjećati sitnim dok ste u vašem konzervativnom gradiću na Srednjem zapadu, da želim strano rješenje. Gledali smo kako se beskonačno ponavljaju Anthony Bourdain, i volio sam vam ukazivati ​​na mjesta na kojima sam bila. U tvojim se očima u tim trenucima zapravo osjećao puno postignuće više nego što sam se pokazao kao pilot borbe. I na sudu za pritvor, zalomili ste se za mene, iako vam je moglo biti previše jednostavno da pokušate uvjeriti suca da drži vaše unuke u SAD-u. Rekli ste da će vaše bake biti najzdravije kad je njihova mama najsretnija, a znali ste da ću biti najsretniji živjeti poput slobodne male ptice u mom planinskom utočištu na drugom kraju svijeta. Ta nesebična podrška značila je za mene svijet.

Ponekad sam sretna što se osjećam krivom. Ponekad čak ne dijelim sa vama neka mjesta na kojima radim dok radim kao putopisac, jer znam da zaslužujete biti tamo više nego ja. Radio si guzicu celog života i nikad ni jedanput nije morao da napusti zemlju. Želim da znate da naručujem viski kad obavljam preglede restorana, iako ga mrzim, jer će mi dati ono „dobro sranje“ koje biste cijenili i koje biste trebali piti. Naručim biftek čak i kad stvarno želim hummus ili kvinoju, jer to je odrezak svjetske klase koji biste trebali dobiti da pojedete te večeri. Letim na ribolovu, samo zato što mi se čini kao nešto što stvarno želite. Penjam se planinama ponekad ni za šta više nego da se ponosim time što odgajate vrstu kćeri koja se penje na velike planine.

Znam više puta od toga da nemam kćerku poput mene vjerovatno je noćna mora svakog roditelja. Radim sve što većina roditelja ne želi njihovu djecu. Sam autostopom. Spavam na tuđim kaučima. Ne provjeravam gotovo koliko bih trebao. Noću hodam sam kući. Nikad ne znam gdje mi je telefon. Ali odmori se lako znajući da si me odgojio u pravu. Učinili ste mi dobru osnovu zdravog razuma (bilo da je to očigledno ili ne). Sposobnost da se zalažem za sebe. Da vidim kroz sranje ljudi. I predanost nepokolebljivom klopu bilo koga na putu koji će možda pokušati da se pobrka sa vašom djevojčicom. "Čuvam nos čistim" (mada sam do prošle godine uvijek mislio da je taj izraz samo način savjetovanja da ne smrdim kašu).

Naučila si me da mogu pucati u govno bilo s kim. Naučili ste me da, na nekim prilično pretencioznim mjestima, radim preglede luksuznih hotela, da to budem stvarnost. ("Šta, ovi ljudi misle da im govno ne smrdi?") Naučili ste me šta znači slaviti ljude i ceniti prijateljstva, stara i nova, i trajna i prolazna. Da budem dobar gost i još bolji domaćin. Da imate plan B i plan C i plan D i da znate kada reći kako se sve zajebati, ispočetkajte sve planove, popijte tu čašu viskija i samo idite sa tekom.

Spolja ste antiteza mog idealnog putničkog partnera. Leđa ti nisu mogla noćas spavati na krevetu u hostelu, a kamoli u šatoru. Ne biste nosili ranac. Penjanje ograde, trčanje da biste stigli na voz na vrijeme - malo vjerovatno. Ti si glasan, stereotipni gringo sa većim brojem života s previše prtljaga i vjerovatno previše zakazanih planova. Ali što sam stariji, to više dajem svim ljudima za putovanje s tobom svim ljudima.

Iako znam da računi kod kuće i vaše pogoršanje zdravlja ne čine međunarodna putovanja super vjerojatnima, nisam odustao od te ideje. Uvijek si podržavao moje snove, a ja želim podržati tvoje, bez obzira hoćemo li stići tamo kad imaš 90 godina. Bolje kasno nego nikad. Želim da vas odvedem u Litvu, da vam pomognem da pronađete gde su se rodili vaši roditelji. Pojesti ćemo kugelis i piti trauktinė. Želim vas povesti sa nekim šamanima u Amazoni i biti uz vašu stranu kada vam se um razbukta širom otvori i završavate satima kikotajući se od čuda svega. Želim te povesti na ribolov u Argentinu, a slijedi asado de la puta madre, dobivamo savjete s vama o malbeku dok oboje ne pjevamo pjesme Martin Fierro s gauchosima.

I ako iz nekog razloga to nije kod nas kartica, tata-o, želim da znate da ćete putovati bez obzira. Vaša bezuvjetna podrška neprestano mi pokreće moj duh putovanja i osjećam vašu prisutnost i vaše upute bez obzira gdje na svijetu završim. Zaista vas svjesno častim svakim avanturističkim korakom koji poduzimam da slijedim svoju strast. Naša strast. Hvala vam od srca, što ste žrtvovali neke svoje snove, tako da sam mogao sa sigurnošću živjeti od mojih.